Pages

Monday, January 23, 2012

Tamak !!!



Sehingga air sungai menjadi kering,
Pokok yang terakhir telah ditebang,
Ikan terakhir telah ditangkap,
Barulah kita sedari yang wang, tidak dapat dimakan..


Begitu dalam maksudnya, puisi tu bukan aku yang buat, terdengar dalam radio klasik nasional. Berbalek pade isu ni, tadi aku g la mancing kat S. Kelantan tercinta ni ha, senyap sunyi je, tapi tu aku x kesah sgt, sebb sekrang belum musin galak untuk ikan or udang makan umpan... diorang siap menari nari lagi depan aku bwak sepandok, 'ekau campak la emas pun, xdok den nak heran'


Pastu nampak la pulak orang dok mengaren, adoi, Kaloi, haruan, lampam, yang aku sakit hati, tengok udang galah, yang besar2 3 4 ekor je, yang anak2 udang tu lah yang aku geram, habis mati, kalo sekor due xpe, ni beratus ekor.

Dahla aku mancing x dapat, tengok pulok org dok sronok mengaren, ado, Panas2.

Heh, aku karen ekau baru tau....

No comments:

Post a Comment