Pages

Thursday, January 26, 2012

Idola Sukan


Aku ingin berkongsi sedikit pandangan aku sebagai seorang atlit profesional yang bertaraf bintang, Nama aku ( Muhamad Hanif Hasan) memang sinonim la dengan arena profesional sukan Pakak Guli, galah panjang dan menipu ni. Star kan ?? hahaha...

Yes3, marcapada ini, wahh ayat, isu atlit dan sikap dia dalam dan luar padang semakin menjadi persoalan terutamanya sahsiah rupe diri, yakni tidak memakai nametag di atas padang. Perbuatan ini dipandang serius oleh pak guard. bukan itu persoalannya. Antara yang menggusarkan :

  1. Sosial
  2. Integriti

Tanpa dua2 bende ni, kite takkan kemane. Baru nak melangkah, sudah 'terusuk' (jatuh). Yelakan, diorang sume profesional atlit, jadi dari segi aspek fizikal & kemahiran, tidak jauh bezanya. Tetapi, dengan kekuatan dua perkara , yang lemah jadi kuat,yang kuat jadi hebat. InsyaAllah, semakin subur industri sukan kita.

P/S :

Sportsman have great influence, sometimes greater than politician. So para atlit, Sedar lah banyak mata yang memndang tinggi kepada kamu. With greats powers, comes greats responsblity.


Majulah Sukan, Untuk Negara

No comments:

Post a Comment