Pages

Monday, April 13, 2009

Journey To Kucing











Gney mok start tok owe.... owe , ok2 , Mulakan dengan Bismillah

Bismillahirahmanirahim

Setelah persiapan last minute , Kol 9 bertolak la ke kucing , k bus suria..
'ini companay babi , suka2 saja tukar bus" repak bust conductor... haha . p nang bena la , trok da jak bus dpakei ku mlm ya.... dah ku dudok ya , da la sorg mamat org Kmpung tiris , bekenlan la tek.. Klaka semnnjung gik ya.. haha.. "eyh, bus yg sebelah ni perg mane ndak ke ???". Laki ya tanyak rah aku... haha... ku sabar jak la... mok tetak x smpei ati . Dah smpei bintulu tek , ya la nok ku geram , jamban laki dikunci . Ish , geram2 , asa mok saman jak MPB , ada ka patut ditutupnya , tepaksa la kemeh tepi pokok , org laen la , aku x , aku kan pembersih , hahaha...

Oreo , 100 plus , nescafe mocha (nyesal ku beli , sampei kucing ceret , haha, n beberapa kali ku terkentut dlam bus , nasib x ceret lam bus)

Kucing , 11 Pagi

Alhamdulillah , samey la ke kucing . Kakya tungu Abg Nel hidayat , Ku molah muka x malu(nang x malu pun) numpang umahnya rah kem pga Sarawak Batu Kawa . X sangka ku dunia tok kecik , ku jumpa abg hisyam cya,, sesapa nok ikot kem hari ya kenl la abg hisyam.. Nya jadi khatib time ya.. Lekak smyang jumaat ya , Mekrang bejlan la skjap , rah The Spring n Bolebed . The Spring ??? Besaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrr . Haha Besar kan ?? haha .



Miri Tetap Miri , biar di Kucing aku tetap
Org klantan.. Heheh.

Sabtu 10 April

Awal ku bngun riya , kol 6 . haha . Bertolak la tek ke UiTM , Dah la sampei aher , sesat gik ya . Haha , Ckit gik ku mok register rah tmpat org lepsan diploma pun tempat , haha.. Nasib ada geng , Badrul namanya , henseeeeeeemmmm , nak bekenalan ??? haha . Nasib juak ada abg sorg ya tolong tunjukkan tempat , walaupun nya pun sesat juak mula2 , btw , tqvm.. Sampei la tek tempat interview , Isik borang , org laen isik , ku tangga jak dolok , tunggu turn Pen . Haha , paloi ada jak . perg interview tak bwak pen .

Y la Badrul , nok k baju purple ?? nok pake tie..
Makseh arr berik pinjam pen .

Interview bekumpulan , ok la juak . Team aku 1st nok kenat inteview .









Interviewer : Assalamualikum , welcome to UiTM , ( Forward2) Please tell us about ur sport background

Badrul : I play hoki 4 my skewl 4 3 stert years n also play 4 Sibu 4 3 stret years . I also play football for my school , n zone sibu .

Lydia : I play Javelin , discus n Hammer , last year , i create new Saratok record for hammer , represent saratok also .

Ju : Me also play javelin , discus n shotput , I also had represent my zone ( x ingat da zon mana )

Interviewer : how about u , Mr hensem ?? tel us about ur sport background ??

Hanif : Me ?? owe , okay , I play , javelin , discus , n tennis 4 my school , n also last year , i represent malaysia .

Interviewer : What sport ??

Hanif : The international entepreneur interuniverse "pakak Guli" championship . N also International Galah panjng championship . I also can play ting2 very2 well.

Interviewer : Hanif , have ur ever been hit by galah at ur head before ??? then eat rice with tube that cut through into ur throat ??? N also have to poo poo in a adult dypers before ??? ha ? ha ??

Haha , malu ku eyh , yg laen suma kurang2 da wakil bahgian , ku sorg ja wakil skolah , hahaha.. Dasyat2..

Then , fitness test , Go Anip GO !!!!! Ahaha

Sebelum start test , jogging dulu.. Dari samarahan agak batu kawa , pastu patah balit . ( pembulak besar ) haha . 1st test , Bleep test , sapa2 rasa diri hebat ya test lu ngan bleep test..

(Alih bahasa )
Leteh gler siot , haha , aku smpi level 6.4 je .












Then , Agility T-Run test , seperti model kita yg disebelah , test ni memng bebrbelit , macam gaban .




THen , bontot tongeng test , ukur jauh ne bontot leyh kembang.. Ish , Lucah2.. (broad Jump test) >>>>>>>>>>



Pastu masuk Lam gym , variation sit up test . X smpat ambik gambar .




Muka2 penat semua , semua tutup ketiak , takut kantoi bulu ketiak melekat ken peloh..

Then , habis la temuduga rah UiTM

After that , abg nel pick me up at UiTM , I go back to his home with my body smelly n fur armpit stick2 hit sweat. ( terer x bi ku ?? ) haha..

Kemas2 barang , sayng then agak la landport Kucing , Kiranya saya dengan rasa penuh humble n muka x malunya mengucupkan jutaan terima la kasihku rah Family abg nel Hidayat yg sudi menumpng daku yg x tahu malu dirumah mu .

Balit ?? Enjoy , bus cantik , So , sesape yg nak naik bus , naik biaramas .. Heheh.
NYaman tido ey , then tiba2 , x ku sangka , memng hati dah cuak dah , kruuuuuuuuuuuuuuk. perut ku bebunyi menndakan iya perlu di isi . Aku memng jenis x tahan lapar , melalak la dalam bus tu , hentak2 kaki , "Nak mkn2 , nak makan" last2 berhenti la mkn , xtau kat mane tapi yg penting muslim jual . haha . 7 inggit habis beli makanan, pa manusia ka raksasa yg mkn ya .
P yg aku geram la ngn sorg peniaga ya , nyaman da jak upa buntut ayam celup cokelet nya , skali ku gigit , Liat , x masak, buntut punya org,jual brg x masak , mcm bear grils kat discovery chanel je mkan mentah , tapi aku trok lagi , makan bontot x masak.. X senonoh betol .
Lam bus ya , da la satu kejadian ngeri , ada la sorng pakcik , ku pikir la nya ctauk nak bukak aircond bus ya , so , mendng kan ada anak empuan nya depan row aku , ku pun pbelagak la tek .
"kedak tok bukak nya cik" siap demo gik ya , " ish biak tok , tauk ku bah , aku sejok , mok tutop lobang air-cond ya" . Aku dngan muka slumbernye , polah xda papa nok berlaku. ahahaha..

Aek Freedom , nyaman , haha...















Umah Family nel



















Cantik kan ??? KAn ? kan ??















Ilek2 , tunggut turn.





























Secara jujur , ku mngakui waffel di miri tiada tandingan nya . haha.. Cyez2, x nyaman waffel kucing.

Tuesday, April 7, 2009

Sengaut 2 saat Rugi 3 minggu Plus RM 40

Adoh , ku fail bukit.. 3 minggu knk waitng list mok retest.... xpala , xda rezeki , da la sangkut cney2 ya ... heheh... RM 40 ??? 3 more weeks ??? hoho...

REspon :
Aini , " xpa2 , cuba lagik "
Hurun " ilek bha , ukan dpt masuk oxford pun mun ada lesen P ya. "
Ameerah "adoh , bila la gik u dpt lesen tok ??? "
Zayid" ya la , burit ko berat gilak , sapa suruh" hahahaha....

Abg JPJ : ' kau tok , dah kck dah masuk tyr tek , napahal pulang pandei gugok , ko ensem gilak nak ?? ya la kali(tokok tambah)

My cute driving instructor " haiya , mcm mana boleyh fail"

JOe , "Kenak pandei gugok indah nip ???

Cikgu Noh " faill ?? nok pling sinang ya pun..."

Cik Ain( boss tester time ya ) Dngan loghat kelate ," mu balik ni oyak deyh ko...................."

Syafiq: " Fail bukit inddah ??? nang x senonoh la kau tok nip"

Haha.... Xpa2 , Ilek2.... Setiap yg berlaku ada sesuatu disebalik nya ??? btol tak adik2 ???? heheheh..........

Monday, April 6, 2009

Tagged

1.What have you been doing recently?
Baru hbis men badminton....



2.Do you ever turn your cell phone off?
YEs , time dlm flight... haha..



3.What happened at 10am today?
Menghayati keindahan IMMS smbil usha awek.. haha



4.When did you last cry?

A long time ago..



5.Believe in fate/destiny?
Rukun Iman.. heheh



6.What do you want in your life now?
Keluarga bahagia.. haha

7.Do you carry an
umbrella when it rains or just put up your hood?
x kluar rumah time ujan...

8.What’s your favourite thing to do on the bed?
Berangan plus tido.. haha

9.What bottoms are you wearing now?
X pakai pon... hahahaha




10.What’s the nicest things in your inbox?

Entah la labu...




11.Do you tend to make the relationship complicated?

no pain no game.. hahaha




12.Are you wearing anything borrowed from anyone?
xda...



13.What was the last movie you caught?
Ong Bak 2....



14.What are you proud of?
top speed smash bulu tangks up to 5000000 km/h


15.What does the oldest text msg in your inbox say?
MS Bong Pet Ling ( my cute drivng Instructor,,heheh,mistake dah kawen... huhu:P)"pukul 7 lebeh lebih sya angkat kamu dari rumah ha"



16.What was the last song you sang out loud?
DEmi Masa



17.Do you have any nicknames?
Anip , Param , mr gorgeous(haha)



18.What does the newest text say and from who?
Boy , maen mlm anik ??? lokman... x juak datng ... haha...



19.What time did you go to bed last night?
2360



20.Are you currently happy?
Yeeeeeeeeeeeeeeepppppppppppppp....



21.Who gives you the best advise?
Mak Bapak..



22.Do you eat whipped cream straight from the can?
i eat the can also



23.Who did you talk on the phone last night?
Mummy



24.Is something bugging you now?
TEst jpj esok.. Doakan aku... heheh



25.Who was the last person to make you laugh?
Anak cik raymond yg maen ngn aku tadik . haha..

Mangsa seterusnya:
1. Zahid
2. Abbas
3. NUyu ,(dop tahu lagi bilo ye boleyh buat,, komp rosok,:p)
4:Zulaiqha
5;Azieya Filan
6:Kepada sesiapa saja yg rasa teringin nak post.. haha...


Tuesday, March 31, 2009

Pukat Memukat Salah Pikat kena Sengat


Akhirnya , setelah beberapa kali di plan , today , g juak la mekrang mukat tek.. Awal ku turun agak umah lokman , kol 630 , sarapan (bujang bha , haha ) Selesai la sesi makan2 . lekk makan trus g laut (xplanet) . Dah selesai set up pukat rah kayu , trus g negar pukat .. Ngam2 juak time ya pjun sampei ,,,, tegar la pukat ya tek...

Dah siap negar , ilek2 lee , sambil mengunyah roti hot cross bun , dengar bunyi ombak , x lepas juak berborak n pastinya sempat mengumpat .. 1st round , mekrang abbas la pukat tek , ada la juak 2 3 ekok ,, syukur ni wang , di samping ya , ada juak ole2 laen , kenak petik obor2 , nok sampei kinek maseh rasa sakit , ya la , eksen , mok seksi pakei boxer g mukat , kan dah bebekas paha (pengajaran untuk aku n apis , haha ) Dah ya , check gik 2nd round , kali tok dah x pakei luar pendek , tobat dah , k sluar pnjang , haha , save , p malanng nya , tangan gik kenak ,,, ahaha ,kedak iklan minyak urut ya , "apuuu , tngan ku pedih amai , pedih ".... rasanya ??? Test kedirik .

Ya hasil 1 2 3rd round , nok ikan kaler itam nok upa style2 ya , nama ikan ya ikan toshiba (xtauk la napahal nya berik nama ikan toshiba) Kakya Isyam gik sampei , Bagus juak la , Pjun dah surrender dha , kakinya overdose sakit Ish3 , sekian.........Kakya , gila ngabas untuk 4th time ,,, kiranya lekak ya dah nak balit dah , p , memndang kan aek lagik berikan , X jadi balit , sekian ngn dak lan n syafiq , lamak alu jak tunggu mok embak g paksen , hahaha,, sapa suruh agak awal owe... haha.. Dah dekat2 kol 1230 ya , baruk lak simpan pukat , Alhamdulillah la , Hasil riya boleh la tahan bnyak , dah dbhagi empat pun maseh juak bnyak , haha... Hasil2 ritok... heheh...

Balit umah trus siang ikan , then goreng trus ,,, fullamak ,,, layan owe , nasik panas makan ngn ikan baru nait , isyam nok 1st2 shy2meow mok mkn pun x pat than gik bau ikan nok dgoreng ku (just nak padah ku pandei masak jak sebenarnya, haha)
Sebelum dilahap

Selepas beberapa saat..

Thursday, March 26, 2009

Earth Hour Malaysia


  1. Things to do during Earth Hour blackout

    The Earth Hour community blackout (hehe, spinning the story way too much) is happening this coming Saturday, 8:30pm, worldwide. It’s a global event, where citizens of the world turns off their electrical appliances for 1 hour, just to show their love for mother nature. Just don’t go switch off any datacenters.

    But what will you do during this 1 hour blackout? I thought up a few things to do last weekend while driving south & back up north for a few days. The amount of thinking that you can do while just driving.

    Hold your very own Earth Hour campfire

    Oh yea. Campfires are the best. All that you got to do is find a spot, preferably a wide open area, with no bushes or lalangs that can burn together with your fire pit. Preparations: find old drift wood, or some old wooden planks/strips from your local neighbourhood industrial area. Stack ‘em up like Apache Indian campfire pit, make it wet with some oil, and at the exact moment the clock strikes 8:30, you light the fire. And ye’ shall see it roar!

    Earth Hour graffiti battle

    This is borderline illegal, but graffiti significant benefit and impact in the art industry. Take a look at Banksy. Gather up your crew (or yourself if you’re a solo tagger) & wait at your spot of choice before 8:30pm. It’s better if you choose a spot that obviously supports the Earth Hour blackout, so you can take advantage of the “total darkness”. Make your piece in 1 hour. After the lights are back up, give the world a surprise!

    Tuck yourself & your love one in bed for an (extra) hour *cough*

    This is pretty obvious, innit? Hehehe. Candle lit dinner. In-bed dinner. Ahh, bliss. Now, if only I had the luxury to experience such moments. Maybe next year…

    Star gazing picnic. Or beach picnic and look at the stars that night.

    The point: Enjoy the dark & star studded night at a beach, at a local star gazing spot or just somewhere up there at a spot where no one will bother your privacy. Pack a picnic basket & have a sweet garden dinner under the stars, next to an apple tree. Sweet.

    Swim with only your skin.

    Yup, skinny dipping. If you have a private pool, by all means. Jump right in, paddle paddle & do a little slow backstroke routine while watching the stars. Awesome right?

    Watch the fireflies fly!

    Getting back to nature is always the best. Remember the old Tenaga Nasional advertisement for Aidilfitri? There’s a place called Kampung Kuantan in Kuala Selangor, which has been the place to catch some fireflies. Watching them in total darkness in the outbacks is really really awesome. I think I might just do this. Anyone?

    Boat cruising at Putrajaya Lake

    The most simple idea I had in mind. But hell, it just doesn’t feel right idea to do when I have to cruise the lake alone. But if there’s company coming ahead, I might just change my mind. Chillaxing & cruising in the boat the lake during Earth Hour, in darkness, with those cute tea cup candles.

    There’s probably 1001 cooler ideas things to do during Earth Hour, and these are just some of the things that came up on my mind. What’s your plan for Earth Hour?

(http://www.buyot.org/2009/03/23/things-to-do-during-earth-hour-blackout/)

Mcm Seronok je , Exspecially cdngn num 3 n 5 tu , (xdek nombor pun , pandai la kira) ...
Anyway , Marila beramai2 kita pergi ke Karnival Citrarasa Malaysia rah boluervard parking lot... ngeh2...
vote 4 our earth , turn off anything but ur pc....

Monday, March 23, 2009

Tagged

last beverage -pa beverage ya ??? kah2 , kopi+tea=kot*
Last phone call → Me mum , nya rah klantan , indu ey ,
Last text message → Fasha Zafikha
Last song you listened to →24 jem
Last time you cried→ x smpei beberapa jam , tngah nangis la tok ...

HAVE YOU EVER:
Dated someone twice →Nope
Been cheated on → Not yet
Kissed someone & regretted it → Not yet
Lost someone special→not yet

IN THE PAST MONTH HAVE YOU:
Fallen out of love →Yeah , many2 time , kah , with everybody exspecially jaja .. haha
Laughed until you cried →Petang tek , time rah pizza hutt
Met someone who changed your life → yep2.. too many people who chance my life(sama jawapan ngn jaja)
Found out someone was talking about you →Always , kah2

Do you have any pets →yup , tengiling

Do you want to change your name → kacak dah nama kamek(bena ya )
What time did you wake up today →0530
What were you doing at midnight last night →Chatttttttttttttttttttttttttttttt

Name something you cannot wait for →get married , kah2 ,
The last time you saw your father→ last 5 hours
What's one thing you wish you could change→ my attitude :D

Have you ever talked to a person named Tom >>>> yeah , tom hanks , all the time , i dun know why he always want to... hensem gilak ka ku tok ??? kah2


What's getting on your nerves right now →Hottttt+kinky+sexy
What's your name →Muhamad Hanif Hasan , param , anip .
Elementary/Primary School→ SK luak miri
High School → SMkA miri
Hair color → pink
Long or short → long :P
Are you a health freak → nope
Righty or lefty → OR
FIRSTS :
First surgery → Besunat
First piercing → ibu jarik kenak mata kail , ya la , eksen gilak... kah2
First best friend →not really sure
First sport you joined → Sport Fishing , rah parit tepi umah dolok.
First pet → Orange , kinek da jadi manusia
First vacation → Pantai Cerita Berahi

CURRENTLY :
Eating → nothing
Drinking → nothing
Waiting → Yep2..

YOUR FUTURE :
Want kids? → Of course
Want to get married?→ defintly
Careers in mind? →Pilot(dream on) Pegawai Sukan ... heheh

HAVE YOU EVER :
Kissed a stranger → flying kiss , then they give me flying kick
drank Wine/Beer/alcohol → never2
Lost glasses/contacts →Dun have it
Ran away from home → nope ,
Broken someone's heart → Maybe
Been arrested → Yeah , FBI ...
Cried when someone died → Not yet , (ada , tapi tapok2 , takut kantoi )

DO YOU BELIEVE IN:
Yourself → Yes.
Miracles →yep
Love at first sight → haha , no3
Heaven → Yeah. , and hell .

Kiss on the first date→Not yet , kah2
Angels → aok


ANSWER TRUTHFULLY :
Is there one person you want to be with right now? →A lot
Had more than one boyfriend/girlfriend at one time? → i'm a playboy... what can u say? hehe(yeah , me to zayid, kah2)
Do you believe in God? → ashadualla ilahaillallah.. waashaduannamuhammadar rasullullah..